Вести
21.04.2020.Важност есеја у утврђивању градива
Klett, Биологија, дигитални уџбеник за 6. разред
Ситуација у којој се тренутно налазимо нова је за наставнике, али и нас издаваче. Учење на даљину свима представља велики изазов, а Група Klett Србија улаже огроман труд да пре свега деци, а самим тим и наставницима, олакша ситуацију кроз коју заједно пролазимо. Покушаћемо да вам помогнемо да лакше одржите час, мотивишете ученике и оцените их на најбољи начин. Наши дигитални уџбеници знатно олакшавају процес учења, а у ванредној ситуацији готово су неопходни. Свака лекција у њима садржи све потребне елементе за час – главни текст, занимљивости, видео-материјале, интерактивне објекте, као и задатке који се бодују, па је и оцењивање лакше. Велика олакшица у учењу на даљину јесте могућност формирања одељења и самим тим праћење ученика и усвајање градива.
У овом тексту помоћи ћемо вам да утврдите наставну јединицу Наследни материјал и наследне особине; Индивидуална варијабилност.
Најпре, на линку можете пронаћи припрему за овај час.
Пре него што се приступи утврђивању
У уводном делу часа ученици треба да понове претходну наставну јединицу, као и да одговоре на питања која се налазе на крају лекције у штампаном уџбенику.
Да би лекција била још јаснија, требало би још једном послушати видео који се налази у дигиталном уџбенику Биологија 6, Издавачке куће Klett, 3.2. НАСЛЕДНЕ ОСОБИНЕ (ВЕЗА ИЗМЕЂУ ГЕНА И ОСОБИНА, УТИЦАЈ СПОЉАШЊЕ СРЕДИНЕ), страна 2 .
Главни део часа
Тема овог часа је писање есеја на основу усвојеног градива, као и повезивање са процесима наслеђивања и варијабилности. Неопходно је да се ученицима објасни важност есеја, поготово када наставник није у могућности да испита децу, те је писмена форма један од начина провере колико су ученици савладали и усвојили градиво у кућним условима. У оквиру рада, ученици ће описати дату варијабилност, начин њеног настанка, као и наследне особине и наследни материјал који се односи на ову тему. Ученици у току рада користе уџбеник и интернет као доступан извор података, при чему наставник не наводи интернет адресе које могу користити, већ они самостално истражују. Наставник напомиње ученицима да не очекује од њих да рад буде написан на неколико страна, већ да је важнији квалитет рада, односно њихово повезивање градива и разумевање саме теме. Сваки ученик може за себе да изабере неку од понуђених тема, а уколико наставник има неки начин комуникације са ученицима (Вибер, Фацебоок или е-учионица) може их поделити и по групама. У кућним условима време израде есеја на би требало да буде дуже од 30 минута. Сви ученици након написаног есеја наставнику шаљу своје радове на преглед и оцењивање. Наставник може индивидуално одредити да ли жели да овај есеј оцени или само прегледа и укаже на евентуалне грешке. У оквиру ове припреме се налази и тест за утврђивање градива који можете послати ученицима и онда њега оценити:
Завршни део часа
У завршном делу часа наставник који има могућности може деци задати следећи задатак.
Оно што је важно јесте да постоји неки начин комуникације између ученика и наставника, као и између самих ученика. Потребно је да ученици направе табелу помоћу које ће закључити колико различитих особина постоји и лакше савладати концепт варијабилности.
На почетку гледамо само једну особину, у овом случају гледамо ученике у одељењу који имају смеђу косу.
Број ученика:
Затим гледамо број ученика који имају две исте особине – смеђу косу и пишу десном руком.
Број ученика:
Затим гледамо број ученика који имају три исте особине – смеђу косу, пишу десном руком и имају плаве очи.
Број ученика:
Све и ако би овај задатак проширили на целу школу, са повећањем броја особина, варијабилност би дошла до изражаја, а могућности и комбинације су практично неограничене.
ТЕМЕ:
БЛИЗАНЦИ
СИЈАМСКА МАЧКА
КАМЕЛЕОН – КАМУФЛАЖА
ЗДРАВА ИСХРАНА У ПОРОДИЦИ