Српски као нематерњи језик 6

Српски као нематерњи језик
за шести разред
унапређени штампани
и дигитални уџбеник
Читанка
- Књижевноуметнички текстови дати су као повод обраде тема изниклих из њиховог контекста и подстицај су за ученичко усмено и писмено изражавање, развој апстрактног мишљења, као и примену унутарпредметног и међупредметног повезивања.
- Поред оригиналних књижевноуметничких текстова у њиховом прилогу, у одељку „Може и овако” налазе се и адаптирани текстови, често праћени илустрацијом као методичком помоћи, што доприноси бољем разумевању и бржем усвајању српског језика код ученика који раде по А програму.
- Уз задатке којима се увежбавају и усвајају вештине писања, читања и говора, методичка апаратура проширена је задацима за увежбавање и вештине слушања: за сваку лекцију у Читанци додати су задаци у виду аудио-записа које ученици могу да решавају на часу или самостално, код куће, скенирањем QR кода, и тако увежбавају слушање са разумевањем српског језика.

Граматика Учимо језик
- Садржај уџбеника за учење језика методички је представљен граматичким приступом који има за циљ не само формално савладавање граматичких правила, већ првенствено стицање способности њихове примене у свакодневној комуникацији.
- Због тога је градиво језика у највећем делу приказано описном граматиком, конципираном према општим стандардима постигнућа.
- Диференцираним задацима уважене су разлике у потребама и могућностима ученика који живе у хомогеним и хетерогеним језичким срединама.

Радна свеска
- Композиција Радне свеске остварена је у дијалошкој форми, путем које Мољко Клетић комуницира и са ученицима и са члановима породице Клетић представљеним у уџбенику.
- Задаци су у вези са свакодневним комуникацијским ситуацијама, ученици кроз својеврсну игру развијају своје језичке компетенције, понављају и усвајају велики број фреквентних речи и израза, а разнолике вежбе упућују их на различите начине учења.
- Ученици су смештени у контекст проблемских ситуација, те изналажењем решења стичу знања и вештине за функционално овладавање српским језиком

Кликом на свако дугме, можете да сазнате више о нашој подршци!
Аутори
Весна Вајс (Vesna Weiss) рођена је у Суботици. Српску књижевност и језик завршила је на Филолошком факултету Универзитета у Београду. Запослена је у Основној школи „Сечењи Иштван” у Суботици где предаје испрва српски као матерњи, а потом и српски као нематерњи језик у одељењима на мађарском наставном језику. Стручни радови на пољу истраживања српске књижевности објављивани су јој у Свескама Задужбине Иве Андрића и Часопису за књижевност и уметност Руковет. Ауторка је 48 снимљених часова за 1, 2. и 3. разред основне школе предмета Српски као нематерњи језик у пројекту Министарства просвете и Мисије ОЕБС-а 2020. године.

Дамир Ишпановић је мастер професор језика и књижевности из Суботице, a звање је стекао на Филозофском факултету Универзитета у Новом Саду. Ради као професор српског као нематерњег језика у гимназији „Светозар Марковић“ у Суботици, а успешно држи и онлајн часове српског језика и ученицима из других земаља. Коаутор је девет уџбеника за српски као нематерњи језик од 5. до 8. разреда у издању Издавачке куће „Klett“.

Prethodna
Sledeći
РЕКЛИ СУ О УЏБЕНИКУ
Објашњавање граматике избегавањем коришћења граматичких термина (што је препорука) није нимало лако, али није ни немогуће, што су нам аутори и показали. Одрадили су то тако сјајно да се ни не слути какав посао стоји иза крајњег резултата. Мноштво примера, илустрација и задатака помоћи ће ученицима да савладају и увежбају све предвиђене језичке моделе, без икаквих потешкоћа. Уџбеник је садржајан у сваком погледу, а опет, врло једноставан за коришћење, доследан у обележавању и истицању.
Снежана Хасанагић Ђорђиннаставница у ОШ „Јован Јовановић Змај“, Србобран 
е-mail Newsletter
Пријавом на нашу имејл листу сагласни сте са политиком приватности
Viber/SMS Newsletter
Пријавом на нашу Viber/SMS листу сагласни сте са политиком приватности