Читанка је подељена на два дела, за свако полугодиште по један део. Ношењем само једног дела уџбеника у сваком полугодишту значајно се олакшава ученичка торба.
Уџбеник је радног карактера, тако ученици на једном месту имају све што им је потребно за наставни предмет – уџбеник и свеску.
Велика пажња посвећена је унутарпредметним и међупредметним корелацијама, уз мотивисање ученика на развој различитих функционалних вештина.
Читанка има скоро подједнаку количину сликовног и текстуалног материјала. Визуелни материјал у настави књижевности има изузетан значај.
Васпитни аспект уџбеника огледа се кроз рубрику Лепо се понашамо која поставља темељ за изграђивање система вредности.
Граматопис
Уџбеник Граматопис, како му само име каже, обједињује садржаје из граматике и правописа. Радног је карактера, тако да се у њему на једном месту налазе и градиво и задаци за проверу наученог градива.
Област Вештина читања са разумевањем значајно је заступљена и у Граматопису. Иако обилује разноврсним задацима, посебно су занимљиве вежбе за проширивање видног поља и за брже и лакше читање.
Персонализовани штапић је сјајно решење за помоћ у читању! Уз инструкцију како се прави „персонализовани штапић”, увежбава се успостављање низа с лева на десно, праћење праве линије (реда у тексту) и развијају се графомоторичке и просторне способности ученика.
Различитим типовима текстова, уз одговарајуће радне налоге, подстиче се разумевање прочитаног.
Подстицање ученика да активирају и леву и десну руку приликом решавања различитих задатака, без обзира на то којом руком пишу.
Латиница
Ово је радни уџбеник који обухвата обраду штампаних и писаних слова латинице. Слова су груписана по графичкој сличности, од једноставнијих ка сложенијим.
У оквиру сваке лекције налазе се ауторски текстови за увежбавање читања
Задаци у оквиру лекција нису класични, већ садрже више захтева и велики број њих повезан је са осталим наставним предметима.
Посебну вредност овом уџбенику даје одељак „Читаоница“, са текстовима за латиничког писма. То су Програмом прописани текстови који су део домаће лектире за други разред.
„Штампана слова латинице“ – пример анимације из дигиталног уџбеника
Кликом на свако поље, можете да сазнате више о нашој подршци!
Ауторка
Биљана Алавања је звање мастер учитеља стекла на Учитељском факултету Универзитета у Београду. Своје радно искуство започела је у Основној школи „Свети Сава“ (2008-2014), Врчин, школа у којој је и отпочела своје прве кораке у образовању. Била је асистент на Учитељском факултету Универзитета у Београду (2014-2016), а тренутно је директор Издавачке куће „Само корак“ из Београда. Аутор је чланака „Интегративна настава у школи и природи, Настава и учење, 4(2)“ и „Настава почетног читања и писања кроз игру, Настава и учење, 4(3)“ и романа „Марионета“, за који је добила прву награду као најбоље ауторско дело 2018. године, и „Лавиринт живота“. Коаутор је бајки „Приче једне реке са богињама словенске митологије“. Добитник је награде „Златна значка“ за допринос култури и образовању, Културно просветна заједница Србије, Београд.
РЕКЛИ СУ О УЏБЕНИКУ
Цео уџбенички комплет колегинице Алавање врви од занимљивих игара које покрећу ђаке на размишљање и закључивање, тражење узрока и последице, креативно мишљење и критички однос према прочитаном, уз континуирано подстицање васпитних елемената наставе и формирање радних налога усмерених ка стицању и развијању врлина. Учење песмица олакшава се коришћењем мапа ума; ученици и ученице подучавају се сврсисходном коришћењу интернета, раду у креативним радионицама (прављење билборда), осмишљавању луткарског позоришта, савладавању технике од папира – оригами… а све са циљем бољег разумевања прочитаног књижевног текста.
Др Зона Мркаљпрофесорка на Филолошком факултету Универзитета у Београду, рецензент уџбеничког комплета