Наручите на еКњижари

Вести

22.04.2020.

Римско царство кроз интерактивне садржаје

Римско царство кроз интерактивне садржаје

Klett, Историја, дигитални уџбеник за 5. разред

Помоћу дигиталног уџбеника из историје за пети разред Издавачке куће Klett можете ефикасно одржати час од куће или једноставно проследити ученицима инструкције како да га користе у циљу савладавања новог градива.

У дигиталном уџбенику из историје за пети разред Издавачке куће Клет покрените лекцију 5.1, која се назива „Рим – од оснивања до највеће силе старог века”. Већ на другој страни се налази анимирани филм „Легенда о оснивању Рима”, који за циљ има да ученике упозна са причом о митској браћи Ромулу и Рему. Затражите од својих ученика да погледају филм, а затим и да одговоре на наредна питања како би утврдили своје знање.

– Ко је основао Рим?

– Чији су потомци Ромул и Рем?

– Која је улога вучице у оснивању града?

– Због чега су Римљани своје порекло доводили у везу с јунаком старогрчке легенде?

Помоћу интерактивних карата на странама 3 и 4 наставник може са лакоћом да упозна ученике са народима који су живели на Апенинском полуострву. Задаци који се налазе на овим странама могу бити добар показатељ да ли су ученици разумели карте које се пред њима налазе. Такође, оне могу допринети визуелном памћењу код ученика и бољем савладавању лекције. Овај део можете искористити и за подсећање на Грчку колонизацију.

Ученици често не могу да визуализују територијално ширење Римског царства. Управо интерактивна карта на петој страни им у томе помаже. Самим одабиром периода на ленти испод карте они могу да прате ток ширења државе. Како би боље стекли увид у величину те државе, можете их упитати да наброје неке данашње државе чије су територије некада биле под римском влашћу, а већ на наредној, шестој страни, постоји задатак у којем треба обележити континенте на којима се простирала римска држава.

Страна 7 садржи информације о територијалном ширењу римске државе на Апенинском полуострву. Страницу можете искористити да детаљније објасните сукоб Рима и Тарента и објасните појам Пирова победа. На истој страни се налази и задатак у којем ученици треба да одговоре на питање када се Грци насељавају на југ Апенинског полуострва.

Наредне странице посвећене су Картагини. Након увода, током којег можете разговарати о самим Феничанима користећи страницу број 8, очекује вас још једна интерактивна карта, која поново за циљ има визуализацију простора и представља добар увод у разговор о самим сукобима. Можете повести разговор следећим питањима:

– На ком континенту су се налазили римски поседи, а на којим континентима картагински поседи?

– На којим просторима је могло доћи до сукоба интереса Рима и Картагине? Зашто?

На крају можете упутити ученике да погледају филм на страни 11 под називом „Пунски ратови”, а након тога и да реше задатак на страни 12 на основу одгледаног филма.

На страни 13 се налази карта која може помоћи приликом објашњавања римских освајања према истоку и упознавања са староседеоцима Балканског полуострва. Такође, може се искористити и као увод за предавање о Цезаровом освајању Галије.

Наредне стране су управо посвећене освајању Галије, те вас након уводног дела на страни 14 очекују задаци све до стране 19 који се односе на ову тему.