Наручите на еКњижари

Вести

07.05.2020.

„Путовање у далеку прошлост” – ликовни задатак

„Путовање у далеку прошлост” – ликовни задатак

Ликовна култура за 5. разред, Klett

Како је у априлу и мају предвиђено да се обрађује наставна тема Визуелно споразумевање и начини на које се споразумевамо, предлажемо вам да са својим ђацима организујете ликовни задатак „Путовање у далеку прошлост”, чија концепција омогућава ученицима да се самостално и кроз истраживачки приступ баве начинима илустровања неког догађаја из прошлости. Ученици рад могу извести у комбинованим ликовним техникама.

Обрађујући тему Визуелно споразумевање, ученике смо учили шта значе термини визуелно споразумевање, симбол и знак, реклама, плакат и билборд, пиктограм, стилизација и дизајнер. Посебно смо наглашавали и означавали значај визуелних комуникација у прошлости и данас, и правили везу са садржајима из уметничког наслеђа. Ученицима скренути пажњу на медије и технике у којима могу бити реализовани различити облици визуелног споразумевања.

У том контексту, након што су већ обрађени појмови о споразумевању, треба им понудити дигитални садржај уџбеника Ликовна култура за 5. разред Издавачке куће Klett, те тако на 97, 98. и 99. страни могу погледати галерије слика античког Рима, као и репрезентативних културних добара римског периода на тлу Балкана.

Од великог је значаја направити корелацију са садржајима других наставних предмета, пре свега са историјом, како би се омогућило ученицима да се лакше подсете претходно стечених знања о римском уметничком и културном наслеђу, а како би кореспондирало са лекцијама уџбеника ликовне културе. У том контексту мултимедијални ПДФ-ови и е-уџбеници Издавачке куће Klett су од велике помоћи. Наставник може нпр. прво упутити ученике на гледање два анимирана филма са 120. и 21. стране уџбеника Историја за 5. разред Издавачке куће Klett (Културно наслеђе римског царства и Колосеум), а потом и решавање задатка 5.7. лекције уџбеника Историја ИК „Klett” на 134. и 135. страни.

Наставник може упутити ученике на уџбеник Историја за 6. разред ИК „Klett” и лекције:

5.2. ДРЖАВА И ДРУШТВО РИМА

5.4. КУЛТУРНА ДОСТИГНУЋА СТАРОГ РИМА

5.7. РИМСКО НАСЛЕЂЕ НА ТЛУ БАЛКАНА И СРБИЈЕ,

у којима ће пронаћи мноштво мултимедијалног материјала, од задатака, едукативних видео- материјала до илустрација.

У овим данима много музеја је омогућило бесплатно разгледање уметнина које чувају, као и онлајн изложби, стога наставник може ученике упутити на нпр. сајт Народног музеја или Музеја Срема у Сремској Митровици и других, рећи им да самостално истраже уметничка дела, која им такође могу послужити као мотивација.

Ликовна техника: комбинована

Прибор: четке различитих дебљина, крпа за брисање, посуда за воду, држаља и перо за туш, дрвени штапић, лепак за папир, школске маказе

Материјали: графитна оловка, водене боје, туш, темпере, колаж-папир, папирна или картонска амбалажа, папир из блока број 5, велики папир величине А0

Colorful color mixing palette with brush and text free space left

 

Користећи различите материјале за цртање и сликање, прикажите на свом раду живот старих Римљана онако како га замишљате и доживљавате. Можете да користите различите мотиве: римске тргове и палате, одећу старих Римљана, њихове обичаје и легенде. Употребите своје фотографије као ликове у вашој историјској причи и прикажите себе као да сте живели у далекој прошлости. У сарадњи са наставникм или наставницом можете да напишете заједничку причу о ликовима, мотивима и догађајима које сте приказали у свом ликовном раду.