Вести
26.10.2020.Перфекат спотицања у француском
У новом програму наставе француског језика за пети разред основне школе исходи су заменили циљеве, наиме постали су битнији од досадашњих циљева, уочавају наставници овог предмета упитани да издвоје најзначајније промене и појасне шта оне у пракси значе.
− За сада сам приметио само две граматичке новине. Прва је учење бројева до 100, а раније је било до 70. Друга новина је увођење перфекта, који се до сада радио тек од шестог разреда основне школе. Ипак, многи наставници и ја међу њима, побунили су се због перфекта у петом разреду. Француски језик је тежак и не можете радити са ђацима прошло време, а да они нису још усвојили ни презент − став је Дејана Јанковића, професора француског језика.
Он наглашава да је за сваку похвалу у новом програму појачан обим захтева у вези са језичким активностима у комуникативним ситуацијама јер доприноси усаглашавању са европским оквирима изучавања страних језика. Интеркултурни садржаји, такође су нови у програму, иако су увек постојали у уџбеницима, указује Јанковић, као и да наставници поучени искуством за ове садржаје „реално никада немају времена, јер децу увек интересује само шта ће бити на контролном”.
Редакција