Наручите на еКњижари

Вести

21.04.2020.

Обогатите наставу мултимедијалним садржајима

Обогатите наставу мултимедијалним садржајима

Klett, Руски језик, дигитални уџбеник за 6. разред

У ситуацији у којој се налазимо наставницима није лако да се припреме и одрже час на даљину. Поред редовне подршке, ту смо да додатно пружимо неопходну помоћ и подршку наставницима и ученицима у реализацији наставе током ванредног стања. За почетак овог заједничког подухвата, предлажем да се осврнемо на ресурсе које можемо да искористимо. Музеј руског језика је прво место на ком можемо да потражимо инспирацију и идеје за различите додатне активности, али и садржај који се може уклопити у редовну наставу такође.

С обзиром на то да нам сада дигитални уџбеници представљају основни алат за рад, осврнућемо се и на подршку која је наставницима доступна увек, али сада изгледа много вреднија него уобичајено. Они се могу наћи на добро познатој е-учионици, а сваки уџбеник је подељен у области ради лакшег сналажења. Пример уџбеника за шести разред можете видети испод:

Оно што ћемо покушати да постигнемо у наредних неколико седмица јесте да помоћу већ постојећег садржаја предложимо и понешто ново што ће вам олакшати рад у овим условима. Циљ нам је да овај прелазак из удобности познатог у мистерије мање познатог буде што лакши и пријатнији за све нас који смо део овог великог подухвата.

Додатне активности

Протеклог викенда нам је био Ускрс. Овакве лекције су драгоцене за упознавање са другим културама и обичајима, тако да ће први предлог ове седмице бити управо то. Како се обележава Ускрс у Русији?

Наиме, додатна активност се садржи у томе да ученици истраже о томе како се обележава Ускрс у Русији. Могу да ураде мало истраживање на интернету и направе кратку презентацију или чланак на руском језику о обичајима и начинима на које се Ускрс слави у Русији или у другим државама. Ова активност има вишеструке предности, а једна од њих јесте да ће ученици бити приморани да информације преводе са српског на руски, тако да се активно и на неки начин природно усваја језик.

Поред тога, док се време проводи код куће, лако се може одвојити време и за неки већи пројекат, па чак и групни. Ученици се свакако одлично сналазе и рукују такозваним геџетима, тако да ће им још занимљивије бити да се посвете нечему ако то раде заједно.

На пример, њихов задатак може бити да заједно прво одгледају и одслушају мини видео лекције о различитим врстама возова на интернет страници Музеја железнице Русије и укратко опишу оно што им се највише свидело. Такође, задатак им може бити да заједно испланирају путовање возом по Русији, а уколико то може бити презентација, још боље, јер ће тако морати додатно да се потруде.Уз пример из уџбеника за шести разред, представљам последњи предлог за ову седмицу.

Ученици на располагању имају различите алате на компјутеру, али за овај задатак компјутер може бити и само додатна опција. Наиме, ученици треба да направе или модел дома (стана/куће) у ком живе или модел дома у каквом би волели да живе. Најважнији део јесте да се наведе назив и кратак опис сваке просторије коју имају. Мала тајна великих мајстора каже да се овакви задаци дају у два дела, прво модел дома и онда опис. Циљ овога није да се ученици обману, већ да се избегне да свако адаптира дом језику уместо језик дому.

То би било све за ову седмицу, надам се да ћете уживати у овим „писмима” као што је и Софија. Можда се ми бавимо методиком и наставом, али и оне засигурно имају своју филозофију. До следећег писања, чувајте се.

Ања Думановић

Уредник дигиталних издања