Вести
22.01.2018.Није циљ граматика већ комуникација на руском
На први поглед, може се учинити да нема већих измена у новом програму наставе и учења руског као другог страног језика у петом разреду основне школе, будући да је садржински програм тог предмета већ био оптимизован, напомиње мр Драгана Керкез, професор руског језика у Математичкој гимназији.
Она појашњава да управо због тога, радна група која потписује нови програм није мењала исходе, али их је приближила наставнику јасним описом језичких активности које том исходу воде, нпр. „Слушање и читање налога и упутстава и реаговање на њих (комуникација у учионици – упутства и налози које размењују учесници у наставном процесу, упутства за игру и слично)”.
Овако формулисане језичке активности у комуникативним ситуацијама, сматра професорка Керкез, јасан су показатељ да је радна група акценат ставила на комуникативну функцију језика где је граматика средство, не циљ и путоказ наставницима. То је и предуслов да се достигне циљ наставе страног језика − оспособљавање ученика да на руском комуницира на најосновнијем нивоу о темама из његовог непосредног окружења. Овакав приступ, између осталог, стимулише ученика на креативност и радозналост, као и његову потребу да руски језик користи не из „морања”, већ из задовољства.
Редакција