Математика 7
Mатематика
за седми разред
унапређени штампани уџбенички комплет
и дигитални уџбеник
Уџбеник
- Ново издање је унапређено на основу евалуација наставника математике, који су у пракси тестирали предложена решења уџбеника са својим ученицима.
- Свака лекција у уџбенику започиње јасно дефинисаним исходима који усмеравају учење нових садржаја, што је у складу са новим приступом настави – учење засновано на исходима.
- Лекције су осмишљене тако да прате природан ток наставе математике. Свака од њих почиње мотивационим примером или задатком који подстиче стицање нових знања, или подсећа на раније научено, а које је потребно за ново учење. Потом следе дефиниције и тврђења, као и задаци за примену наученог, уз препознатљиве симболе (катанац, слонче, свеска) који ученику олакшавају сналажење. Лекције су додатно структуриране поднасловима, који помажу ученицима да постигну жељене исходе учења.
- Уџбеник је визуелно и технички осмишљен тако да омогући што боље искуство учења. Илустрације служе да истакну најважније делове или визуелно олакшају разумевање. Слике које су искључиво математичке природе потпуно су прецизне, а ту коришћене боје указују на истакнута својства приказаних објеката и имају јасну аналогију са текстом или математичким формулама које прате.
- Зарад постизања интерактивности учења и адекватног коришћења ИКТ у настави, помоћу QR кодова ученици имају могућност да се активније укључе у процес учења, решавајући интерактивне задатке и тестове који се налазе на крају сваке наставне целине. На тај начин могу да изврше самопроцену свог знања, као и да погледају разноврсне и квалитетне едукативнe филмове који додатно обогаћују учење. Увођење савремене технологије директно у учионицу чини наставу динамичнијом и забавнијом. Од ове школске године, новитет су и интерактивни задаци са завршних испита.
Збирка задатака
- Збирка задатака се састоји се из 6 целина, у којима су задаци разврстани у складу са наставним јединицама и прате начин и динамику излагања у уџбенику Математике за 7. разред.
- Новину у овом издању представља седма целина, која се односи на Пројектну наставу. У тој целини су, поред теоријског увода, дата и два конкретна предлога пројекта.
- Збирка садржи 1186 задатака са много више захтева у оквиру тих задатака. Ослањајући се на Стандарде знања за крај обавезног образовања, сви задаци у збирци разврстани су у 4 групе. Прве три групе одговарају основном, средњем и напредном нивоу знања из математике дефинисаним Стандардима. Четврту групу чине сложенији задаци, који се углавном препоручују за додатни рад у школи. У складу са сугестијама евалуатора, ово издање допуњено је извесним бројем нових задатака. Сви задаци су решени – неки комплетно, а за неке је дато упутство или крајњи резултат.
- На крају сваке целине налазе се два или три теста, укупно 13 тестова са 126 задатака. Решавањем ових тестова ученици могу сами да провере у којој мери су савладали градиво.
- На почетку сваке наставне јединице дат је преглед теорије из те наставне јединице, који обухвата преглед ознака и појмова, преглед особина и поступака или правила. Преглед теорије дат је табеларно и испраћен је одговарајућим илустративним примерима, а урађен је у складу са унапређеним издањем уџбеника за Математику издавачке куће „Klettˮ.
Питагорина теорема – видео запис из дигиталног уџбеника
Кликом на свако поље можете да сазнате више о нашој подршци!
Аутори уџбеника
Слађана Димитријевић је ванредни професор на Природно-математичком факултету, Универзитета у Крагујевцу, за ужу научну област математичка анализа и примене. Њене основне области истраживања јесу теорија вероватноће, стохастичка анализа и фракционе диференцијалне једначине и њихове примене, али и истраживања усмерена на наставу математике и проналажење начина за њено унапређивање. Коаутор је више научних и стручних радова објављених у домаћим и међународним часописима, као и уџбеника из математике за ученике основних и средњих школа и пратећих приручника за наставнике. Учествовала је у неколико националних научних пројеката и на 3 међунарoдна пројекта (TEMPUS, ERASMUS+) усмерена на унапређивање наставе и образовања на свим нивоима. Активно учествује у разноврсним активностима која за циљ имају популаризацију математике.
Небојша Икодиновић је рођен 6. јула 1973. године. Завршио је докторске студије на Природно-математичком факултету Универзитета у Крагујевцу. Радио је као сарадник у настави и асистент, као и асистент професора, на Природно-математичком факултету Универзитета у Крагујевцу, а од 2009. асистент професора на Природно-математичком факултету у Универзитета у Београду. Његове интересне истраживачке сфере су Математичка логика и њена примена, Топологија, Компјутерске науке. Аутор је уџбеника Математика за други разред основне школе, као и уџбеника Математика за шести разред основне школе, Издавачке куће Клет.
РЕКЛИ СУ О УЏБЕНИКУ
Уџбенички комплет за 7. разред у потпуности је усклађен са програмом наставе и учења за први циклус основног образовања и васпитања. Логички след садржаја је повезан са садржајима других предмета као и предмета математика, даје одличну основу за даље надограђивање знања ученика. Могу се остварити сви исходи прописани Програмом, обзиром на велики избор задатака различитих нивоа. Мотивациони примери у свакој новој лекцији имају функционално знање и примену градива које је потребно савладати. Увод у сваку лекцију је прегледан и даје јасна упуства за обнављање и корелацију са претходно обрађеним градивом.
Садржај уџбеника и збирке, форма задатака и појмови који се односе на ново градиво, дефинисани су јасно, прецизно и разумљиво узрасту ученика који овај уџбенички комплет користе као средство за учење. Нови појмови су детаљно и сликовито објашњени, што видим као предност у условима када ученици нису у могућности да прате редовну наставу. Кључни појмови у свакој лекцији су јасно истакнути, детаљно и прецизно објашњени. Велики број примера у уџбенику након сваке лекције, омогућава још бољу реализацију програмских задатака боље разумевање нових појмова. Похвална је методичко – дидактичка апаратура којим се постиже постепено увођење и усвајање нових појмова на часовима обраде. Што се тиче збирке задатака из овог уџбеничког комплета, најважнији појмови су јасно истакнути и служе као одличан подсетник ученицима на градиво које је најважније савладати решавањем задатака у наставку. Задаци су јасно подељени по нивоима, од лакших ка тежим, што нам опет омогућава постепено увођење и учење нових појмова. Сматрам да је ова организација задатака, као и прилог са решењима уз уџбеник, јако корисна апаратура код самопроцене знања ученика, где јасно могу да утврде који део пређене лекције су пропустили или нису довољно добро разумели, па имају потешкоћа у решавању задатака.
Ивана Кнежевићнаставница математике у ОШ „Никола Тесла", Винча
е-mail Newsletter
Пријавом на нашу имејл листу сагласни сте са политиком приватности
Viber/SMS Newsletter
Пријавом на нашу Viber/SMS листу сагласни сте са политиком приватности