Наручите на еКњижари

Вести

24.04.2020.

Корисне апликације за учење на даљину у настави енглеског језика

Корисне апликације за учење на даљину у настави енглеског језика

Енглески језик

Драги наставници и наставнице, надам се да вам је било корисно бар нешто од материјала из претходног писамца. Овде ћемо се осврнути на неке конкретне примере софтвера који су помињани и на Самиту образовања као алати који се најчешће користе у формалној и неформалној настави.

Сложићете се, за учење било ког језика важно је бити окружен тим језиком исто колико и заправо производити тај језик. С тим у вези, свакако је и чињеница да су софтвери и апликације које се највише користе управо те којима се нешто производи. Зато ћемо прво издвојити оне које је најлакше користити и које су, наравно, бесплатне свима.

 

 

Google Drive је место где можете да чувате и делите са другима било коју врсту документа. Бесплатно је за све кориснике и може да послужи као медијатека којој можете да приступите са било ког компјутера или телефона. Све што је потребно да имате јесте имејл-адреса. Одавде се рачва путељак на више изузетно корисних алатки.

 

 

Први на листи су документи (Google Docs) који имају исту функцију и мало више могућности од обичног Word документа који иначе користимо. Највише због тога што се врло лако дели са било ким, увек је доступан у претходно поменутом диску и може се користити и без интернета.

 

 

Google Classroom је место на ком можете да повежете ученике у интернет учионице, као и са нашим LMS системом. Наравно, е-учионица ће свакако бити сигурније место за повезивање, али ово вам може послужити за више разреде, поготово онима који користе Оxфорд-ова издања.

 

 

Следећи на листи је Google Forms, где имате могућност да направите упитнике, али и тестове са различитим типовима задатака и оцењивањем.

 

 

Google Slides вам може помоћи код прављења презентација, лекција, увођењем новог градива, издвајањем најважнијег из неке лекције, и сл. Опет, врло је корисно то што увек можете да приступите свим презентацијама које сте направили, лако да их делите са другима и коментаришете. Овако нешто може бити корисно за задавање додатних активности ученика. На пример, ви можете да направите форму по којој ученици уз неки додатни материјал који смо и прошли пут поменули, треба да направе презентацију и тиме заправо користе језик за нешто њима познато, занимљиво и пре свега изузетно корисно за много тога у каснијем школовању, па и животу.

 

 

Колико често ученици понављају giving directions? Ове задатке им можемо учинити много занимљивијим ако користимо права места, мање или више позната, али тако што ће заправо моћи и да се виртуелно прошетају рутом коју треба да опишу. Google Maps вам може помоћи да ученицима оживите сваку инструкцију коју треба да сроче или напишу. Помоћу овог алата, ви можете да изаберете руту, поделите је са ученицима и воила, нема више илустрација на којима се често збуне: да лʼ је лево илʼ десно? Са које стране ти гледаш? Мени је ово горе, а не доле, и сл.

 

Овде ћемо се зауставити. Међутим, на овом линку можете наћи све што Google има да понуди, а то није мало. Предлажем да испробате неке од ових алатки са својим колегама и кроз заједничко искуство сигурна сам да ће вам лакше бити да почнете и да их користите.

Можда мало неуобичајено, али овде ћу оставити линк са фолдером на диску (прва ставка), који можемо да испунимо предлозима за коришћење интернет алата у настави. Тамо ћу вам оставити понеки пример, али вас позивам да поделите своје идеје и примере из праксе. Хајде да покушамо да помогнемо једни другима и на овај начин. Радујем се вашим предлозима!

Е сада, мали предах! Већ смо помињали ауторитет на пољу предавања енглеског језика као страног, тачније један од ауторитета. И то смо могли да категоришемо као генерални увод у свет дигиталне наставе, јер се говорило о томе колико заправо настава може да се побољша коришћењем дигиталних материјала. Сада, нешто конкретније долази од Cambridge University Press-a, а то је подршка наставницима у транзицији из традиционалне учионице у дигиталну. О томе пише Кери Џонс, а говори Ерик Бејбер у Supporting every teacher: Moving your classes online . Ово, назовимо га упутство, има два дела и оба су врло корисна за ову сврху конкретно, али поред тога можете претражити целу интернет страницу за мноштво материјала за рад, разоноду, па и размишљање.

Такође, овде долазимо до њиховог савета како да користите горенаведене алатке у настави. Конкретно, говори се о тестовима које можете да направите користећи Google Forms. Наравно, за све је потребно уложити бар мало времена да се упозна са новим алатима и њиховим могућностима, тако да како бисмо избегли да вам само дамо неке предлоге, овде Supporting every teacher: Checking your students’ learning имате и упутство како неки од њих да користите.

Надам се да ће вам и ово користити, можда је највише од свега значајна сама чињеница да све овде поменуто може да вам служи за било шта (да ли су то лични пројекти, припреме за часове, састанке, седнице, списак је заиста дугачак) и то је довољно за почетак. То би било све за сада, радујем се вашим предлозима и чекаћу да неко покуца на врата диска! До следећег пута, чувајте се.

Ања Думановић

Уредник дигиталних издања