User image
Наручите на еКњижари

Вести

11.02.2018.

Плодоносне картице за учење

Плодоносне картице за учење

Ђаци генерално слабо уче непознате речи, али тешко им иде и увежбавање садашњег и прошлог времена у немачком језику.

Наши ученици генерално слабо уче непознате речи, а мањкавост у речнику кочи сваки други напредак. У настави немачког језика са ученицима од петог до осмог разреда примена неколико тактика за увежбавање даје солдне резултате. Од пре око две године, за учење речи примењујем платформу „Qуизлет” на интернету. На веб-страници www.qуизлет.цом генеришу се картице за учење које имају две стране. Често их примењујем са ученицима за лакше савладавање непознатих речи из лекција.

Како се ради са платформом „Quizletu”? За први пут потребно је да се региструјете и онда стално имате приступ својој страници и могућност да правите сетове картица за учење. Ове картице нису новина у методици учења страног језика. Идеја да са једне стране стоји задатак а са друге решење примењује се у реалном свету већ деценијама, али овде је то урађено у дигиталном облику што је нашим ученицима веома занимљиво. Сет картица се прави веома једноставно, за то постоји упутство. За учење непознатих речи тактика је да са једне стране картице буде реч на немачком језику, а са друге превод на српски уз одговарајућу слику. Када се сет једном направи, ученици могу да му приступе са свог профила на „Quizletu” помоћу компјутера или истоимене апликације на мобилном телефону.

Један сет картица користи се за више разних активности: преглед, уписивање тачних одговора, тестирање, игру спајања парова… Активности су углавном намењене самосталном учењу код куће. Као администратор сета картица, наставник може да прати ко је када и колико вежбао са сетом, па да на основу тога похвали или опомене ученике. Постоји и „Quizlet Live”, веома интересантна активност намењена раду у учионици, за коју је потребно да наставник на располагању има интерактивну таблу, односно велики екран који ученици могу да виде, а ученици треба да имају мобилне телефоне са интернетом. У овој активности ђаци раде у тимовима и такмиче се ко ће први спојити све парове картица.

Ову методу за учење речи примењујем нешто више од две школске године и код ученика сам приметила велико побољшање у разумевању прочитаних и одслушаних текстова. Као сјајан резултат наводим да је у тестирању спроведеном на крају осмог разреда око 60 одсто испитаних ученика остварило А2 ниво знања језика у вештинама разумевања прочитаног и одслушаног текста.

Што се тиче граматичких партија, нашим ученицима тешко иде увежбавање садашњег и прошлог времена. Тај проблем сам, у великој мери, отклонила такође помоћу картица за учење, али у реалном свету. Ученици сами праве картице тако што на једној страници папира пишу реченицу у презенту, а са друге исту ту реченицу у перфекту. Када направимо довољно картица (рецимо толико да по сваком ученику имамо по две-три), проверим да ли су тачне, а онда се ученици баве активношћу „Классенспазиерганг” (шетња по одељењу). Сви устају и прилазе другима. Раде у паровима. Картице држе тако да је према ученику преко пута окренута страница са презентом и он треба да прочита реченицу и пребаци је у перфекат, а ученик који држи картицу има решење на полеђини и помаже.

Када пропитају један другог, ученици размењују картице и формирају нове парове са неким другим ђацима и картицама. Циљ је да се сусретну са што више ученика и картица. Активност се завршава када наставник примети да су ученици дошли у сусрет са већином картица и да им је постало досадно. Ова активност може се применити дословно на било шта што желимо да увежбамо и ученицима је веома интересантна, једини проблем је што су током активности бучни.

Ради побољшања вокабулара, изговора и разумевања језика према слуху, такође често користим интернет, конкретно страницу „Степ инто Герман” Гете института, на којој се налазе дидактизиране немачке поп песме. Избор је прилично велики. Сваку песму прате радни листови разврстани по нивоима знања (А1-В2). Активност је ученицима веома интересантна јер откривају популарну музику у Немачкој, а у језичком смислу примећујем побољшање вокабулара и разумевања онога што чују. Једина мана ове методе је што је од техничких предуслова потребно да у учионици имамо интерактивну таблу, велики екран или платно са звучницима, да можемо да пустимо видео-спот песме. Такође је потребно штампати доста радних листова, али ту ради штедње папира препоручујем да се ученицима задаје да задатке раде у паровима.

Лариса Стамболија

Наставница немачког језика у ОШ „Краљ Петар Први” у Београду, воли иновације у настави и стално истражује тактике како да ученике што више мотивише за учење. Сарадник је Гете института у Београду, где хонорарно држи курсеве немачког језика за децу и одрасле.